Igłoterapia (Dry Needling)

O Igłoterapii

Igłoterapia (tzw. technika suchej igły) jest to badzo efektywna metoda leczenia przewlekłego lub ostrego bólu struktur narządu ruchu (mięśni, więzadeł, torebek stawowych, okostnej). Używa się określenia „sucha igła”, ponieważ w trakcie zabiegu nie podaje się żadnego leku. Polega ona na nakłuciu danej struktury w miejscu, w którym znajdują się punkty spustowe lub punkty maksymalnie bolesne. Są to punkty odpowiedzialne za występowanie bólu, który pacjent może odczuwać poza miejscem ich lokalizacji (punkty spustowe) lub w miejcu ich występowania (punkty maksymalnie bolesne). Terapeuta na podstawie szczegółowego wywiadu oraz manualnego badania kwalifikuje dany punkt/strukturę do zabiegu igłoterapii.

Efekty Igłoterapii

Sucha igłoterapia jest metodą terapeutyczną, która charakteryzuje się wysoką skutecznością. Jej efektywność sięga aż 90%. Tak wysoki poziom wyleczeń wynika z faktu, że jest to jedyna procedura pozwalająca na bezpośrednie dotarcie do źródła bólu. Dzięki temu ryzyko ponownego wystąpienia dolegliwości jest mniejsze niż w przypadku metod pośrednich. Nierzadko zdarzają się sytuacje, że ból ustępuje już po pierwszym zabiegu. Jednak zaleca się wykonanie kilku sesji w kilkudniowych odstępach, aby uzyskać pewność utrwalenia terapeutycznego efektu.

Wskazania dla Igłoterapii

• bóle głowy różnego pochodzenia, w tym zarówno ostre, np. migrenowe jak i przewlekłe, tzw. napięciowe bóle głowy
  • bóle mięśni karku i szyi, w tym pourazowe po wypadkach samochodowych lub przeciążeniowe (siedzący tryb życia)
  • bóle barku często dodatkowo ograniczające znacznie jego ruchomość lub promieniujące do kończyny górnej
  • bóle kręgosłupa lędźwiowego i/lub okolicy pośladków
  • bóle kończyn górnych (często z drętwieniem ręki)
  • bóle kończyn dolnych, w tym tzw. stopa biegacza.

Przeciwskazania dla Igłoterapii

• stany zapalne skóry
  • ciąża
  • przyjmowanie leków przeciwkrzepliwych