Terapia Tecar

O terapii Tecar

Terapia Tecar to innowacyjna, bardzo popularna we Włoszech terapia polegająca na głębokim przegrzewaniu tkanek, oparta na działaniu fali radiowej wysokiej częstotliwości. Terapia w szczególności polecana dla klubów sportowych (korzystają z niej m.in. AC Milan, Trentino Volley, FC Barcelona i in.) pozwala na bardzo szybki powrót do sprawności, nawet po kontuzjach i poważnych urazach. Dzięki stymulacji tkanek przyspiesza się fizyczna regeneracja i naturalna kondycja organizmu. Działanie terapii opiera się na wykorzystaniu fali radiowej wysokiej częstotliwości, która dotychczas kojarzyła się głównie z odbiornikami grającymi. Coraz częściej jednak wykorzystuje się ją w medycynie, kosmetologii i fizjoterapii właśnie. Fala radiowa w terapii Tecar pozwala na dostarczenie energii za pomocą przepływu prądu poprzez efekt oporu. Głęboko przegrzewa i stymuluje energię wewnątrz tkanek, co przyspiesza ich fizyczną regenerację i naturalną kondycję. Zwiększa również ich unaczynienie i powoduje rozszerzenie naczyń, co hamuje postęp choroby oraz przyspiesza proces leczenia. Terapia Tecar wykorzystywana w terapii chorób kości, urazów wiązadeł, mięśni. Jest niezwykle skuteczna w połączeniu z terapia manualną.

Efekty terapii Tecar

Tecar stymuluje komórkową wewnętrzną i zewnętrzną wymianę jonową przywracając fizjologiczną aktywność elektryczną komórek, przez co umożliwia im prawidłowe funkcjonowanie.

Wynikiem tego są:

• Równoważenie potencjału błony komórkowej
  • Poprawienie przenikalności błony komórkowej
  • Utrzymanie biologii komórki
  • Poprawienie krążenia i redukcja retencji cieczy (obrzęki, krwiaki i drenaż limfatyczny)
  • Zmniejszenie i eliminacja toksyn i produktów odpadowych
  • Działanie przeciwbólowe i przeciwzapalne
  • Przyśpieszona regeneracja